Forumdieta.pl na Facebook

Dieta Weight Watchers

Dieta Weight Watchers

Postautor: admin » 28 lut 2014, 10:13

Dobra nazwa obserwuj, podglądaj wagę...? czekamy na info - ciii ona się gdzieś czai...ta waga :)
Obrazek
Awatar użytkownika
admin
Administrator
Administrator
 
Posty: 377
Rejestracja: 28 paź 2012, 21:04

Re: Dieta Weight Watchers

Postautor: Natalia9568 » 17 mar 2014, 14:05

Dieta ta doskonale pomaga w utrwalaniu zdrowych nawyków żywieniowych. Daje wiedzę na temat tego, jak powinno się odżywiać, a także propaguje uprawianie sportu. Dieta wychodzi z założenia, że każdy z uczestników tej diety ma tak zwany limit punktów, które może zjeść w dany dzień. Istotne jest to, aby pamiętać o limitach, których nie możemy łamać w trakcie stosowania diety. W tym miejscu nie liczymy kalorii, a punkty. Na ogół dieta strażników wagi dostarcza od 1400 do 1700 kcal w ciągu dnia. Podstawową zasadą diety jest wiedza na temat punktowania poszczególnych produktów. Została ona zawarta w specjalnych tabelach produktów, które znaleźć można na stronie Strażników wagi. (tutaj polska wersja)

Można również samodzielnie obliczać poszczególną punktację dla danego produktu. W tym celu korzystać należy z poniższego wzoru:

Punkty = (liczba kalorii / 60) + (ilość tłuszczu w gramach / 9)
Awatar użytkownika
Natalia9568
V.I.P
V.I.P
 
Posty: 177
Rejestracja: 11 lut 2014, 14:31

Re: Dieta Weight Watchers

Postautor: Natalia9568 » 17 mar 2014, 14:06

W trakcie stosowania diety, jak już zostało wspomniane, istotne są limity. Na początku ustala się liczbę punktów, które można wykorzystać na jedzenie. Limity powinny uwzględniać: płeć, wiek, wagę, tryb życia, wzrost, a także aktywność fizyczną. Wygląda to w następujący sposób:

Wiek
od 16 do 20 roku życia: +5pkt.
Od 21 do 35 roku życia: +4pkt.
Od 36 do 50 roku życia: +3pkt.
Od 51 do 65 roku życia: +2pkt.
Od 66 roku życia wzwyż: +1pkt.

Płeć
Mężczyźni: +7pkt.
Kobiety : + 3pkt.

Waga
W przypadku wagi ilość punktów określa dziesiętna wagi. Oznacza to, że przy wadze 84kg dopisujemy 8pkt., natomiast przy 135kg – 13 pkt.

Tryb życia
Osoby wykonujące pracę w pozycji siedzącej: 0pkt.
Osoby pracujące w pozycji stojącej i częściowo siedzącej: +2pkt.
Osoby, które cały czas są w ruchu, częściowo stoją w pracy: +4pkt.
Osoby wykonujące bardzo ciężką pracę fizyczną: +6pkt.

Wzrost
Do 164cm: +1pkt.
Powyżej 164cm: +2pkt.

Reasumując wcześniej przedstawioną punktację możemy teraz obliczyć nasz dzienny limit punktowy, który możemy wykorzystać na jedzenie. Bardzo dużym plusem tejże diety jest możliwość tasowania punktami. Załóżmy, że w naszym życiu szykuje się jakieś wydarzenie, bądź też po prostu chcemy zaszaleć w przyszły weekend. Możemy wtedy „zaoszczędzić” w trakcie tygodnia dodatkową liczbę punktów, którą wykorzystamy na przykład podczas przyjęcia komunijnego, bądź weselnego. Są dwie istotne zasady. Po pierwsze w ciągu tygodnia możemy zaoszczędzić maksymalnie 12 pkt., które wykorzystamy w weekend. Po drugie w ciągu dnia nie możemy oszczędzić więcej aniżeli 4pkt.

Punkty zyskać można także dzięki aktywności fizycznej. Zdobędziesz je na przykład ćwicząc, uprawiając dowolną formę sportu. Tutaj jednak też obowiązuje zasada, iż nie można sobie „dodać” więcej aniżeli 12pkt. tygodniowo.
Awatar użytkownika
Natalia9568
V.I.P
V.I.P
 
Posty: 177
Rejestracja: 11 lut 2014, 14:31


Wróć do POPULARNE DIETY



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group •
phpBB SEO
Theme based on madevo theme by StylerBB.net | GFX & style by forumdieta.pl
cron