Strona 1 z 1

Dieta Montignaca

: 31 paź 2012, 5:11
autor: admin
Dlaczego stosujesz tą dietę?

Re: Dieta Montignaca

: 24 lut 2014, 17:26
autor: Natalia9568
Zacznijmy od tego, na czym ona polega ;) dieta kardiologa Michaela Montignaca polega na bardzo starannym wybieraniu pokarmów, które nie dopuszczają do dużych wzrostów stężenia glukozy we krwi. Im wyższa wartość tzw. indeksu glikemicznego w danym produkcie żywnościowym, tym szybciej rośnie poziom glukozy po jego zjedzeniu. A to oznacza wzrost apetytu i chomikowanie zapasów. Dieta jest dobra dla każdego, kto potrafi zachować trochę żywieniowej dyscypliny. Przynosi dobre rezultaty, gdy nie robi się od niej odstępstw. Przy diecie Montignaca nie musimy rygorystycznie liczyć kalorii. Ale na początku warto zachować zdrowy rozsądek, tzn. nie przekraczać 1500 kcal. Dieta jest różnorodna, dostarcza wielu składników odżywczych, przy tym pomaga stopniowo ograniczyć apetyt. W ciągu 5-ciu tygodni możemy schudnąć aż 7 kg. Na diecie Montignaca nie jest się głodym, a efekty są znakomite. Nie występuje też efekt "jo-jo". Dieta ta jest świetnym sposobem na zmianę nawyków żywieniowych.

P.S. Dla nie wiedzących: indeks glikemiczny pozwala na określenie, czy określone produkty szybko, średnio czy wolno podwyższają poziom glukozy (cukru) we krwi i tym samym wpływają na ilość wytwarzanej insuliny. Im szybciej produkt ulega rozkładowi, tym wyższa wartość indeksu.

Re: Dieta Montignaca

: 24 lut 2014, 17:28
autor: Natalia9568
Podaję przykładowy jadłospis:
Śniadanie:
chleb z mąki pp z serkiem homogenizowanym o% tł. i pomidorem,
kanapka z powidełkami słodzonymi fruktozą,
kawa b/kofeiny z mlekiem 0% tł.
Obiad:
zupa jarzynowa,
ser cammembert smażony na kropelce oliwy, panierowany w jajku i płatkach migdałowych,
brokuły z wody,
surówka z sałaty i pomidora
Kolacja:
makaron razowy z jogurtem i suszonymi owocami (śliwki, morele)