Strona 1 z 1

Dieta błonnikowa

: 14 mar 2013, 18:00
autor: AdamSz
Jakie są pozytywne skutki diety błonnikowej? Wiecie coś na ten temat?

Re: Dieta błonnikowa

: 15 mar 2013, 18:45
autor: AnjaD
Jedząc duże ilości produktów zawierających błonnik wypełniamy żołądek jedzeniem które później nie jest całkowicie trawione i przyswajane prze organizm a tylko wydalane, dzięki temu organizm przyswaja tylko najważniejsze elementy i bardzo mało kalorii. Dzieje się tak dlatego iż błonnik pęcznieje w żołądku i daje uczucie sytości. Błonnik plus duża ilość płynów wspaniale zwalcza zaparcia. Dodatkowo błonnik pomaga obniżać ciśnienie krwi co jest szczególnie ważne w diecie ludzi chorych na nadciśnienie.

Re: Dieta błonnikowa

: 01 kwie 2013, 20:43
autor: mala
ale czy to zdrowo tak oszukiwać organizm- przecież można nabawic się niedoborów...

Re: Dieta błonnikowa

: 09 kwie 2013, 17:37
autor: Msiolek
Lepiej mieć nadmiar błonnika niż niedobór bo tu są przykre konsekwencje jak choroby jelita i miażdżycy. Nie opychamy się samym błonnikiem bo źródłem błonnika są owoce i warzywa wiec jest to dieta zdrowa.

Re: Dieta błonnikowa

: 09 kwie 2013, 20:20
autor: WOMAN IN BLACK
no nie wiem czy zdrowo by było jeść ciągle tylko owoce...
dobrze by to jedzenie również było zróżnicowane

Re: Dieta błonnikowa

: 09 kwie 2013, 22:01
autor: Hertia
No można się znudzić macie takie odczucie jak zajadacie się jedną taką rzeczą np po prostu lubię batoniki i jedną marką potrafię nawet rok się zajadać a późnej mieć takie obrzydzenie na ich widok jak się nimi znudzę że jak widzę że ktoś jej spożywa to robi mi się nie dobrze od przełyku do żołądka.

Re: Dieta błonnikowa

: 10 kwie 2013, 15:54
autor: Moonika
Polecam tą dietę dzięki niej schudłam o parę kilogramów w 3tygodnie. Taka dieta nie jest zbyt dobra na dłuższy okres bo w końcu mimo dużej ilości płynów zaczynają się zaparcia.

Re: Dieta błonnikowa

: 28 lut 2014, 17:52
autor: Natalia9568
Dieta oparta na błonniku cieszy się w ostatnim czasie coraz większą popularnością, ponieważ wielu z nas ma już świadomość tego, w jaki sposób spożywane pokarmy wpływają na nasz organizm, a co za tym idzie, także na samo zdrowie. Dieta błonnikowa w dużej mierze zawdzięcza swoją globalną popularność ekspertom fitness oraz licznym dietetykom, którzy propagują dietę bogatą w błonnik, a zarazem o niskiej zawartości tłuszczu.
W diecie powinny być wykorzystywane wyłącznie produkty bogate w błonnik, które jednocześnie mają niski poziom tłuszczu. Sprawia to, że ich spożywanie idealnie wpisuje się w plan odchudzania. Zalecane jest spożywanie przynajmniej 25 g błonnika dziennie.

Źródłem błonnika są przede wszystkim owoce i warzywa, ale znajdziemy go również w pełnych ziarnach i orzechach. Do owoców mających wysoką zawartość błonnika zalicza się:

-jabłka,
-grejpfruty,
-banany,
-suszone owoce,
-gruszki,
-morele,
-truskawki,
-awokado,
-jagody.

Warzywa bogate w błonnik to:

-fasola,
-kapusta,
-marchew,
-kukurydza,
-groszek,
-szpinak,
-ziemniaki,
-szparagi,
-brokuły,
-pomidory,
-kalafior,
-ogórki,
-cebula,
-papryka,
-sałata.

Inne produkty bogate w błonnik to:

-otręby,
-owsianka,
-brązowy ryż,
-chleb pełnoziarnisty,
-makaron pełnoziarnisty.