Strona 1 z 1

Dieta Orientalna

: 28 lut 2014, 9:43
autor: admin
Kiedyś się mówiło orientuj się ...ale wybaczcie może za bardzo przesadziłem z dietą na dobry humor :lol:

Re: Dieta Orientalna

: 10 mar 2014, 21:49
autor: Natalia9568
Dieta powinna przypaść do gustu miłośnikom orientalnych wpływów, którym zależy na znalezieniu zdrowego stylu życia. Zachowując odpowiednie proporcje spożywanych produktów, możemy szybko stracić na wadze. Mówiąc bardziej konkretnie, dzięki zastosowaniu się do reguł diety orientalnej, jesteśmy w stanie zrzucić nawet 3 kilogramy w przeciągu zaledwie tygodnia. Dodatkowymi, lecz nie mniej ważnymi zaletami tego programu odchudzającego jest ogólna poprawa samopoczucia i wzmocnienie odporności. Kilka kilogramów mniej, koniec bólów głowy, więcej życiowej energii a także mniejsza podatność na przeziębienia czy grypę – to wszystko oferuje nam właśnie dieta orientalna. Dalekowschodni program żywieniowy nie wymaga od nas skrupulatnego liczenia kalorii czy odmierzania ilości przyjmowanych posiłków. Co więcej, podczas obiadu czy też kolacji możemy sobie pozwolić na lampkę czerwonego wina lub piwa, które nie tylko wspomagają trawienie, lecz także działają odprężająco i rozluźniająco. Tego właśnie nam potrzeba podczas często dosyć stresującego procesu odchudzania. Istotnym zaleceniem diety jest konieczność powolnego jedzenia – każdy kęs powinniśmy niemal celebrować, dzięki czemu nie istnieje ryzyko, że się po prostu przejemy.

Oczywiście, program diety orientalnej nie jest wolny od wad. Największym problemem przy jej stosowaniu może się okazać zasobność portfela. Musimy się bowiem zaopatrzyć w kilka egzotycznych produktów, będących niezwykle istotnymi składnikami diety, które nie tylko nadadzą potrawom charakteru, lecz także wspomogą trawinie. Są to m. in.:
-Różnego rodzaju kiełki (np. rzodkiewki, sojowe)
-Tofu sojowe
-Grzybki chińskie (można je jednak zastąpić krajowymi)
-Makaron sojowy
-Orientalne przyprawy (np. curry, korzeń imbiru, chili)
-Olej sezamowy (można go zastąpić oliwą z oliwek lub lejem słonecznikowym)
-Sos rybny i sos sojowy

Główną tajemnicą sukcesu diety orientalnej jest odpowiednie zestawienie produktów węglowodanowych, białkowych i neutralnych. Białka możemy bez obaw łączyć z owocami i warzywami. Zaleca się spożywanie tego rodzajów produktów codziennie, w szczególności około południa. Należy pamiętać, że węglowodanów nie powinniśmy zestawiać z białkami. Potrawy bogate w ten składnik odżywczy zaleca się spożywać zwłaszcza wieczorem.