Strona 1 z 2

Bieżnia

: 26 sty 2013, 16:53
autor: AdamSz
Jak długo ćwiczyć na bieżni aby zobaczyć wystarczające efekty? Jak ułożyć cały plan treningowy?

Re: Bieżnia

: 26 sty 2013, 17:02
autor: WOMAN IN BLACK
temat biezni oststnimi czasy byl niezbyt entuzjastycznym w moim otoczeniu- no ale kto lubi biegac w pomieszczeniu to juz jego sprawa, osobiście wole biegi na swiwzym powietrzu, choc moze nie da sie ich tak wymierzyc jak na sprzecie to dotlenienie jest pozytywne

Re: Bieżnia

: 26 sty 2013, 17:07
autor: admin
zaraz czy to, aby nie chodzi o bieżnik :lol: ? w kole ;P

Re: Bieżnia

: 30 sty 2013, 1:06
autor: Elena
Nie wiem czy to ma jakieś naukowe powiedzenie... Ale wydaje mi się, że ludzie biegający na bieżni są trochę bardziej narażeni na przeciążenia i kontuzje. Bo tak logicznie rzecz biorąc nic nie prowadzi szybciej do kontuzji niż cykliczny nieurozmaicony ruch. Biegając na zewnątrz jest jednak trochę inaczej... wszystko jest odrobinę bardziej urozmaicone.

Re: Bieżnia

: 30 sty 2013, 19:56
autor: mala
zastanówmy się kto kupuje takie sprzęty?? nie licząc siłowni raczej mało jest takich osób( choć mogę się mylić) gadżeciaże? osoby które myślą ze jeśli wydadzą spora kasę to osiągną kondycje i spadek wagi? trudno mi odpowiedzieć na to pytanie... sama bieżni nie posiadam, wole biegać na dworze mimo ze nie wyliczy mi nikt tempa, czasu, ilości kroków, spalonych kcal ani niczego innego :) myślę że to zbyt duży koszt dla zwykłego człowieka który podobne, a może nawet lepsze rezultaty może osiągnąć biegając bez tej elektroniki.

Re: Bieżnia

: 30 sty 2013, 22:05
autor: WOMAN IN BLACK
ok, ale nadal nie mamy odpowiedzi dla Kolegi Adama SZ... Atacama raczej jest tu najbardziej zaprzyjaźniona ze sportem więc może ona pomoże???

Re: Bieżnia

: 02 lut 2013, 1:01
autor: Atacama
Na bieżni tak samo jak w parku. Aby spalać tłuszcz, trzeba pozbywając sie zapasu glikogenu w mięśniach ćwicząc ze średnia intensywnością powyżej 30 min (optymalnie 45 min). Najlepiej 3-4 razy w tygodniu. Jeśli nie jesteś w stanie biegać 30 min to polecam plan 10 tygodniowy... znajdziesz go na każdej stronie/forum biegowym.

Re: Bieżnia

: 04 lut 2013, 19:43
autor: mala
na prawdę krótszy wysiłek nic nie daje??

Re: Bieżnia

: 05 lut 2013, 19:13
autor: Atacama
Daje ale raczej niewiele. Do ok. 30 min organizm spala głownie glikogen(Spala też tłuszcz ale raczej mało). Dopiero powyżej 30 min zaczyna się spalanie tłuszczu. Tak, że lepiej jest przez 40 minut powoli truchtać niż biegać szybko przez 15 min.

Re: Bieżnia

: 15 lut 2013, 13:03
autor: pawciok
Atacama pisze:Daje ale raczej niewiele. Do ok. 30 min organizm spala głownie glikogen(Spala też tłuszcz ale raczej mało). Dopiero powyżej 30 min zaczyna się spalanie tłuszczu. Tak, że lepiej jest przez 40 minut powoli truchtać niż biegać szybko przez 15 min.
A gdyby tak na początek jakąś rozgrzewkę przez 30 minut? Mięśnie się rozgrzeją i zacznie się spalania tłuszczu.